تحقیقات بازار یابی تکنیکی برای بازارشناسی است که خود یکی از ارکان بازار یابی نوین به شمار می رود. تحقیقات بازار یابی دریچه ای از بازار یابی می گشاید و واقعیت های آن را نشان می دهد به بازار یابی کمک می کند،بازار را شناسایی وبه نیاز ها وخواسته های آن پاسخ د هد به طور کلی تحقیقات بازاریابی جزمهم از بازار رقابتی است که سهولت،سرعت ومطلوبیت مبادلات را افزایش داده و شناخت و آگاهی مدیران را بهبود می بخشد.
تحقیقات بازار یابی یکی از نیازهای هر شرکت در چالش های رقابتی است.شاید در گذشته بدلیل کوچکی شرکت ها وشناخت مشتریان محدود شرکت،امکان جمع آوری اطلاعات بازار یابی از مشتریان مستقیما توسط مدیریت وجود داشت.اما گسترش تجارت وتنوع وپراکندگی مشتریان امروز،استفاده از تکنولوژی های نوین در تحقیقات ،بازاریابی را لازم کرده است.
در این مقاله درباره تعاریف تحقیقات بازاریابی، تهدید های عمده در تحقیقات بازاریابی، کاربرد، نقش تحقیقات و بازاریابی در صادرات و فرایند تحقیقات بازاریابی را توضیح می دهد.
واژه های کلیدی: تحقیقات بازاریابی، تهدیدها، کاربرد، صادرات، فرآیند،
جهت دانلود متن کامل مقاله تحقیقات بازاریابی کلیک نمایید
درباره این سایت